ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ШКІЛЬНЕ МЕТОДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ

І. Загальні положення

1. Шкільне методичне об'єднання вчителів є структурним підроз­ділом науково-методичної служби школи.

2. Шкільне методичне об'єднання вчителів створюється на основі наявності вчителів, які викладають навчальні предмети одного циклу.

3. Керівництво роботою шкільного методичного об'єднання здійснює керівник, а за його відсутнос­ті — секретар ШМО.

4. ШМО веде необхідну ділову документацію. На­прикінці навчального року матеріали узагальнюються.

5. Засідання ШМО проводяться 6 разів упро­довж навчального року.

6. Загальний контроль за роботою шкільного методичного об'єднання вчителів здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи.

7. Уся діяльність ШМО здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на по­точний навчальний рік, так і на перспективу, згідно з програмою розвитку школи та цим положенням, і передбачає багатопланову та різноманітну за змістом і формами роботу з метою забезпечення безперервно­го зростання професійного рівня вчителів і реалізації науково-методичної проблеми школи.

8. Зміст роботи ШМО має переважно інформацій­но-консультативне, психолого-педагогічне, методич­не, фахове спрямування.

9. У своїй роботі ШМО підзвітне методичній та педагогічній раді школи.

II. Діяльність методичного об’єднання

Діяльність методичного об'єднання вчителів спрямовується на виконання таких завдань:

1. Удосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загальнодидактичної, мето­дичної і фахової підготовки членів ШМО.

2. Здійснення інформаційно-нормативного, мето­дичного, психологічного забезпечення вчителів.

3. Вивчення й упровадження ефективного педа­гогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.

4. Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчи­телів. Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.

5. Забезпечення засвоєння й упровадження най­більш ефективних освітніх технологій, методик
і технік навчання та виховання школярів.

III. Зміст і основні напрями діяльності шкільного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу

1. Виконання проблемного аналізу результатів освітнього процесу.

2. Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх на­вчально-методичного забезпечення, корекція вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.

3. Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять викладачі до навчальних програм і які забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.

4. Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації педагогів.

5. Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до держав­них освітніх стандартів.

6. Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація їх розробки та засвоєння.

7. Розробка методичних рекомендацій для учнів та їхніх батьків щодо найкращого засвоєння відпо­відних предметів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.

8. Організація роботи диференційованих методич­них семінарів для різних груп учителів.

9. Діяльність шкільного методичного об'єднання:

• розробка та експертиза концепцій нових навчаль­них курсів (як обов'язкових, так і додаткових), що відповідають навчальним програмам; освітніх тех­нологій і методик;

• інтеграція нових навчальних програм у цілісний навчальний план школи;

• обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів, підготовлених на ШМО;

• аналіз перебігу та результатів інноваційної ді­яльності;

• прогнозування необхідного науково-методично­го забезпечення навчальної роботи за природничо-математичним профілем;

• виконання проблемного аналізу результатів нововведень, які безпосередньо ініціює ШМО;

• організація та корекція стратегічних документів школи в межах своєї концепції;

• керівництво дослідною роботою учнів;

• подання пропозицій щодо поліпшення науково-методичної роботи в школі, діяльності науково-ме­тодичної ради;

• організація різноманітних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів;

• організація роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективні нововведення та ін­новаційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем;

• установлення й розвиток творчих зв'язків і контактів з аналогічними підрозділами інших шкіл, ВНЗ і науково-дослідних інститутів, дослідниками в інтересах удосконалення своєї роботи;

• розробка методичного інструментарію для вста­новлення ефективності нововведень, що проводяться, результатів досліджень.

10. Методичне об'єднання має право:

• подавати пропозиції щодо поліпшення навчаль­ного процесу в школі;

• звертатися за консультаціями з проблем на­вчання та навчальної діяльності учнів до заступника директора школи з навчально-виховної роботи;

• ставити питання про заохочення своїх членів за успіхи в роботі, активну участь в інноваційній діяльності;

• готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів;

• ставити питання про публікацію матеріалів про кращий досвід, накопичений у межах діяльності методичного об'єднання;

• рекомендувати членам ШМО різні форми підви­щення кваліфікації поза межами школи.

Кiлькiсть переглядiв: 543

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.