ЗВІТ КЕРІВНИКА

ПРО РОБОТУ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

ЗА 2020-2021 Н.Р.

Основна діяльність Серединецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів спрямована на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти, виконання Законів України «Про загальну середню освіту», Концепції національно-патріотичного виховання, власного Статуту школи та інших законодавчих та нормативно-правових документів з виконання законодавства України в галузі «Освіта».

Структура освіти на кожному рівні і навчальних планах побудовані на принципах постійно зростаючої складності навчальної діяльності по предметах і самостійності учня у виборі в освітньому процесі.

На кожній сходинці забезпечується державний стандарт, а також дається теоретична і практична підготовка по дисциплінах навчального плану з метою максимального розвитку інтелекту, загальної культури, творчих можливостей, фізичного і морального здоров'я.

Успішність проходження кожного рівня і виконання його освітніх задач гарантується школою тільки за умови усвідомленого і добровільного дотримання всіх норм і правил шкільного життя, активної співпраці з батьками, ввідкритістю навчального процесу.

Адміністрацією школи було своєчасно та у повному обсязі вжито заходів щодо забезпечення нормативності даної роботи. Організовано і проведено уточнення списків дітей та підлітків шкільного віку на підставі списків первинного обліку громадян, що зберігаються у сільській раді. Складено списки дітей і підлітків шкільного віку: окремо на дітей, яким до 1 вересня 2020 року виповнюється 5 років і дітей та підлітків, яким до 1 вересня 2020 року виповнюється 6-18 років.

За підсумками обліку дітей і підлітків шкільного віку складено статистичний звіт №77-РВК. Зазначений звіт сформований у Інформаційній системі управління освітою (ІСУО)

Колектив школи ставить собі за мету:

- вдосконалення рівня педагогічної майстерності вчителів, їхньої ерудиції та компетентності в організації навчально-виховного процесу;

- створення колективного досвіду на базі науково-методичної ідеї за формулою «Від творчо працюючого вчителя – до творчо працюючого колективу – і до творчо працюючого учня»;

- розвиток в учнів життєвих компетентностей;

- реалізацію нових підходів до особистісного розвитку учнів в сучасній школі.

Планомірній роботі над науково-методичною проблемою школи були підпорядковані масові форми науково-методичної роботи: засідання педагогічної ради, семінари-практикуми, методичні тижні.

Навчально- виховний процес було спрямовано на інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток кожної дитини як особистості, здатної самостійно мислити і реалізувати свої можливості та використовувати знання в нестандартних ситуаціях.

Особлива увага педагогами школи приділяється збереженню та зміцненню фізичного здоров’я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. З цією метою налагоджено тісну співпрацю школи з батьками, з медичним працівником, шкільним психологом, учителями-предметниками. Така співпраця сприяє кращому вивченню індивідуальних можливостей та стану здоров’я кожного учня, здійснення особистісно орієнтованого навчання та виховання. Уроки фізичного виховання спрямовані на розвиток і удосконалення рухів дітей і, за можливості, проводяться на свіжому повітрі. Згідно з вимогами Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008–01) на п’ятнадцятій хвилині кожного уроку проводится фізкультхвилинка, що складається з динамічних, дихальних вправ, вправ для збереження зору, пальчикової гімнастики тощо. Учителі намагаються стимулювати учнів дотримуватись правильної постави під час виконання письмових робіт за партою.

Учні школи залучаються до проектної діяльності, що сприяє самостійній діяльності учнів щодо розв’язання тієї чи іншої проблеми з використанням різноманітних засобів інтеграції знань і вмінь з різних галузей. Важливо, що результати виконаних проектів безпосередньо пов’язані з реальним життям.

За результатами навчальних досягнень учнів 5-11 класів був визначений рейтинг навчальних предметів за середнім балом, згідно якому найвищі навчальні досягнення учні виявили з предметів художньо-естетичного циклу (художня культура, музичне мистецтво, етика, образотворче мистецтво), трудового навчання, фізичної культури, астрономії, основ здоров’я. Найнижчі навчальні досягнення з предметів природничо-математичного циклу, а саме з хімії, біології, фізики, математики.

Упродовж багатьох років одним із основних напрямків роботи педагогічного колективу школи є створення умов для виявлення та розвитку здібностей кожної дитини в умовах упровадження профільного навчання. Профілізація навчання передбачає розширення науково-освітнього простору для учнів та педагогів; здійснює цілеспрямовану довузівську підготовку; підсилює мотивацію учнів і підвищує інтерес до вивчення предметів тощо.

Протягом навчального року адміністрацією школи з метою впровадження допрофільного і профільного навчання, розподілу варіативної складової навчального плану на 2021-2022 навчальний рік було вивчено рівень навчальних досягнень з предметів, рівень підготовки учнів до ДПА, проведено анкетування учнів, батьків, обговорення питань профілізації на нарадах. Внаслідок проведеного аналізу слід зазначити, що учні 9-11-х класів мають інтерес до навчання за технологічним профілем, що було враховано при складанні навчального плану, розподілу годин варіативної складової, курсів за вибором.

У 2020 – 2021 навчальному році складовими системи внутрішньошкільного контролю були:

1. Контроль за рівнем засвоєння навчальних програм згідно графіку.

2. Контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, виховання і розвитку здібностей учнів в процесі навчання.

3. Контроль за веденням документації класних журналів, особових справ, щоденників учнів, календарно-тематичних і виховних планів.

4. Контроль за відвідуванням учнями навчальних занять.

Контроль за якістю викладання предметів здійснювався декількома шляхами:

1. Персональний контроль (бесіди, анкетування), відвідування уроків вчителів школи, згідно річного плану роботи школи. Адміністрацією вивчалася система роботи вчителів, які проходили атестацію у 2020-2021 н.р.

2. Тематичний контроль. В ході перевірки вивчався рівень знань і умінь учнів на уроках з предметів: зарубіжної літератури, хімії, математики, природознавства, трудового навчання, креслення, технологій, предмету «Захист Вітчизни».

3. Класно-узагальнюючий контроль. З метою перевірки організації і підготовки учнів до засвоєння навчального матеріалу, виявлення потенційних можливостей колективу у вересні 2020 р. вивчалася робота у 1 та 5 класах. За результатами проведено педконсиліум.

Аналіз стану інформаційного забезпечення управлінської діяльності адміністрації школи щодо виконання навчального плану і програм показало, що:

розклад уроків відповідає навчальному плану школи;

навчальні програми з усіх навчальних предметів у наявності та зберігаються в методичному кабінеті школи;

календарні плани роботи вчителів – предметників погоджені адміністрацією школи;

плани – графіки проведення контрольних робіт, тематичних атестацій, практичних, лабораторних робіт відповідають їх календарному плануванню.

Окрема увага була приділена організації своєчасній та якісній перевірці учнівських зошитів. Загально відомо, що для забезпечення високої грамотності і загальної культури учнів необхідно дотримуватися визначених правил і рекомендацій щодо перевірки і ведення учнівських зошитів. Зошит відображає не лише знання та вміння учнів, а й працю вчителя. Необхідно відзначити, що всі вчителі школи проводили роботу з перевірки учнівських зошитів, які перевірялись своєчасно. Це свідчить про відповідальне ставлення до роботи, творчий підхід до виконання обов’язків вчителя-предметника.

Контроль ведення шкільної документації продемонстрував, що більшість педагогів школі працюють над удосконаленням культури діловодства. Але наявні факти неякісного та несвоєчасного заповння сторінок класних журналів, є зауваження щодо ведення класних журналів як у учителів-предметників, так і у класних керівників.

Результати контролю начально-виховної діяльності класних керівників виявили середній рівень стану ведення шкільної документації (особливо контроль за станом щоденників учнів), недостатній взаємозв’язок з батьками деяких класних керівників, неякісну організацію класних годин.

За результатами контролю ведення шкільної документації вчителями школи видані накази по школі.

Отже, на наступний навчальний рік планується системний контроль за веденням шкільної документації (особових справ, класних журналів, щоденників тощо).

Робота колективу школи, яка проведена за програмою виявлення та підтримки талановитої молоді і створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності, має свої позитивні результати. Як відомо, дієвим засобом формування мотивації до навчання, підвищення пізнавальної активності, поглиблення і розширення знань, створення умов для збереження і розвитку інтелектуального потенціалу нації є різноманітні інтелектуальні змагання: Всеукраїнські олімпіади, турніри, Інтернет-олімпіади, інтерактивні конкурси.

Досягнення обдарованих учнів школи відзначаються на шкільних урочистих лінійках, які традиційно проходять наприкінці травня.

Близько 50% учнів стали учасниками районних, міських, обласних, всеукраїнських олімпіад, турнірів, конкурсів, змагань тощо. Але результати, яких досягли учні, недостатньо високі. Це свідчать про несистематичну роботу педагогічного колективу щодо реалізації програми «Обдарована молодь». Не всі шкільні методичні об’єднання проводили плідну роботу по підготовці учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсі-захисті МАН-юніор, інтелектуальних турнірах та конкурсах тощо.

Першочерговими завданнями роботи школи з батьками у 2020-2021н.р. було:

- пропаганда педагогічних знань, що зумов­лять підвищення педагогічної грамотності батьків;

- допомога батькам в оволодінні системою вмінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома;

- упровадження форм роботи і з сім'єю, які сприятимуть гуманізації взаємовідносин «пе­дагоги — батьки — учні». Батьки й учителі повинні стати партнерами, активними спів­учасниками творчого процесу виховання учнів.

У 2020-2021 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників, батьківських зборах тощо.

У школі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров'я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи. В класних кімнатах оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих.

У класних журналах 1-11-х класів згідно методичних рекомендацій були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули, бесіди були записані в щоденники.

Упродовж 2020-2021 навчального року нещасних випадків з учнями школи не сталося.

У 2020– 2021 навчальному році фінансово - господарська діяльність адміністрації була направлена на подальше зміцнення матеріальної бази школи, поліпшення інтер’єру, забезпечення належних умов функціонування школи. Усі фінансові витрати були за рахунок бюджету Судилківської сільської ради.

Аналіз результатів за 2020-2021 навчальний рік продемонстрував наступне:

- навчально-виховний процес має тенденцію до розвитку;

- школа успішно впроваджує ідей НУШ

- реалізація функцій управління в закладі здійснюється за допомогою організаційно-педагогічних, організаційно-розпорядчих, соціально-психологічних, фінансово-господарських методів, які спрямовані на забезпечення функціонування та розвитку навчального закладу шляхом запровадження нових взаємовідносин між керуючими й керованими підсистемами відповідно до мети їх спільної діяльності;

- діяльність адміністрації закладу спрямована на вдосконалення навчально-виховного процесу та підвищення його ефективності;

- у школі використовують колективне обговорення отриманих результатів, колективний творчий пошук вирішення конкретних завдань. На підставі аналізу результатів адміністрація корегує наступні дії щодо досягнення поставленої мети;

- школа підтримує свій позитивний імідж;

- створюються умови для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, здібностей, потреб учнів;

- значно покращилась ресурсна база (кадровий потенціал, матеріально-технічна база, інформаційно-методичне забезпечення);

- методична робота сприяє модернізації змісту навчально-виховного процесу, втіленню педагогічних інноваційних технологій;

- створено сприятливий психолого-педагогічний клімат.

Однак залишились певні питання, розв’язання яких слід продовжити, а саме:

- підвищення якості освітніх послуг;

- підвищення результативності роботи з обдарованими дітьми;

- створення цілісної системи моніторингу навчально – виховного процесу;

- активне використання комп’ютерних методичних комплексів;

- підвищення результативності ЗНО;

- покращення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів.

Вважаючи, що школа знаходиться на шляху постійного розвитку, ми маємо всі ресурси для реалізації поставлених державою та суспільством перед освітянами задач у сфері освіти, що передбачає поліпшення її якості, створення умов для особистого розвитку та самореалізації кожного учня, тому для нашого закладу є актуальними низка питань, що акумулюються в єдиній педагогічній темі «Розвиток конкурентноспроможної особистості, формування її базових компетенцій на основі вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його потенційних творчих можливостей, інноваційної діяльності»

Пріоритетними напрямками розвитку освіти Серединецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів на 2021-2022 навчальний рік є:

- забезпечення доступної та якісної освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості, потреб міста і держави;

- діяльність педагогічного колективу школи щодо реалізації ІІІ етапу науково – методичної проблеми школи «Розвиток конкурентноспроможної особистості, формування її базових компетенцій на основі вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його потенційних творчих можливостей, інноваційної діяльності».

- забезпечення спрямованості навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти шляхом застосування особистісно зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів;

- реалізація принципу наступності у розвитку дошкільної, загальної освіти у зв’язку із запровадженням Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти;

- впровадження сучасних педагогічних технологій, спрямованих на розкриття та розвиток інтелектуальних і творчих здібностей дитини, на задоволення її потреб у самовдосконаленні;

- створення оптимальних умов для здійснення педагогічними працівниками результативної самоосвітньої діяльності, в центрі якої проектування та організація сучасного уроку;

- посилення здоров’язбережного аспекту навчально-виховного процесу шляхом активного використання здоров’язберігаючих технологій;

- сприяння підвищенню загального рівня ІКТ-компетентності педагогів; активному впровадженню інноваційних технологій, спрямованих на розвиток особистості дитини та розкриття її інтелектуальних та творчих здібностей;

- підвищення рівня підготовки та проведення колективних форм роботи з метою подальшого вдосконалення дидактичної компетентності вчителів;

- соціальний захист дітей та створення оптимальних умов для навчання обдарованої молоді;

- стимулювання соціальної активності учнів, їхньої участі в роботі органів учнівського самоврядування, дитячих громадських організацій;

- активізація роботи щодо охоплення дітей позашкільною освітою з урахуванням особливих потреб учнів пільгових категорій та підлітків девіантної поведінки;

- формування у дітей та молоді національної ідентичності, розуміння єдності й цілісності України, виховання патріотизму та активної громадянської позиції, особистої відповідальності за долю держави та рідного міста;

- сприяння життєвому і професійному самовизначенню учнів через впровадження ріхних форм організації профорієнтаційної роботи та профільного навчання;

- оптимізація співпраці педагогів та батьків школи;

- забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу;

- психологічна корекція педагогічної діяльності та професійної мотивації співробітників закладу;

- оптимізація практичної психолого-педагогічної допомоги батькам;

- психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної, творчої обдарованості;

зміцнення матеріально-технічної бази закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 356

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.